İçindekiler
- 2024 Yılında Franchise Pazarındaki Rekabet
- Franchise'ınızı "Eski Yöntemle" Satıyorsanız - Kendinize Çukur Kazıyorsunuz!
- Franchise Satışında Yeni Bakış Açıları - Uzman Görüşleri
- Sistemik Pazarlamanın Önemi
- Sistemik Pazarlama ile Franchise Satışları
- Boostfeel Sadakat Hizmeti - Franchise'ların Merkezi Yönetimi
- Boostfeel Kullanmanın Avantajları - Fiyatlar, Kullanım Örnekleri ve Araçlar
- Dünyanın En Popüler Franchise'ının Deneyimi Ne Diyor?
- Franchise Pazarının Geleceğine Dair Tahminler
- Sonuç
Giriş
Bu makalede, franchise pazarı hakkında konuşacağız ve 2024 yılında küçük ağların franchiselerinin zararlı olma olasılığının yüksek olduğu ve dolayısıyla franchise sahibinin telif hakkını alamayacağı bir dönemin nedenleri hakkında konuşacağız.
Bu sürecin başlıca nedeni, franchiselerin "eski yöntemle" satılmasıdır. Birkaç yer açmak ve markayı paketlemek artık başarı garantisi sağlamıyor. Neden bu yaklaşımın artık işe yaramadığını ve bu durumla nasıl başa çıkılacağını konuşacağız.
Makalenin sonunda tahminlerde bulunacağız.
Bu sürecin başlıca nedeni, franchiselerin "eski yöntemle" satılmasıdır. Birkaç yer açmak ve markayı paketlemek artık başarı garantisi sağlamıyor. Neden bu yaklaşımın artık işe yaramadığını ve bu durumla nasıl başa çıkılacağını konuşacağız.
Makalenin sonunda tahminlerde bulunacağız.
Spoiler: Bugün franchise sahiplerini sadece ambalaj ve franchise ürünleri artık çekmiyor, onlara sistemli bir pazarlama gerekiyor! Girişimcilere müşteri çekme ve elde tutma konusunda hazır stratejilere, merkezi olarak promosyonları yönetmeye ve tercihen ek personel işe almamaya ihtiyaçları var.
2024 yılında Türkiye'nin gıda sektöründeki franchise pazarındaki rekabet
Avrupa Franchise Federasyonu istatistiklerine göre Türkiye, 1500'den fazla markayla Avrupa'daki en fazla franchise zincirine sahip ülke konumunda. En hızlı büyüyen franchise türleri arasında pizzacılar, kafeler ve dönerciler bulunmaktadır.
2023 yılında Türkiye'de 200 milyon pizza satılması bekleniyordu. Geçen yıl sektörün %30-35 oranında büyümesi ve 13-15 milyar Türk liralık bir pazara ulaşması bekleniyordu. Hızla şubelerini artıran pizza ve kafe zincirleri franchise modeliyle genişlemeye devam ediyorlar.*
Örneğin, 17 ilde 120 restorana sahip olan Little Caesars Pizza Turkey, 2025 yılına kadar 300 şube açmayı ve beş yıl içinde 600 şube hedefliyor.
680 şubede hizmet veren Domino's Turkey şirketi, 610 franchise şubeye sahiptir. 2024 yılına kadar franchise modeliyle 40-50 yeni şube açmayı planlamaktadır.
90 franchise şubesine sahip olan Pizzabulls, 2024 yılına kadar 150 franchise şubesi açmayı hedefliyor.
Bu durum, girişimcilerin tanınmış franchise markalarını daha istekli bir şekilde satın aldıklarını ve büyük zincirleri rekabetle geçtiklerini gösteriyor. Ancak henüz bu ölçekte değilseniz ve kendi markanızın franchise'ını satmak istiyorsanız ne yapmalısınız?
2023 yılında Türkiye'de 200 milyon pizza satılması bekleniyordu. Geçen yıl sektörün %30-35 oranında büyümesi ve 13-15 milyar Türk liralık bir pazara ulaşması bekleniyordu. Hızla şubelerini artıran pizza ve kafe zincirleri franchise modeliyle genişlemeye devam ediyorlar.*
Örneğin, 17 ilde 120 restorana sahip olan Little Caesars Pizza Turkey, 2025 yılına kadar 300 şube açmayı ve beş yıl içinde 600 şube hedefliyor.
680 şubede hizmet veren Domino's Turkey şirketi, 610 franchise şubeye sahiptir. 2024 yılına kadar franchise modeliyle 40-50 yeni şube açmayı planlamaktadır.
90 franchise şubesine sahip olan Pizzabulls, 2024 yılına kadar 150 franchise şubesi açmayı hedefliyor.
Bu durum, girişimcilerin tanınmış franchise markalarını daha istekli bir şekilde satın aldıklarını ve büyük zincirleri rekabetle geçtiklerini gösteriyor. Ancak henüz bu ölçekte değilseniz ve kendi markanızın franchise'ını satmak istiyorsanız ne yapmalısınız?
Açıkça görüleceği üzere, rekabet avantajınız düşük giriş barı ve franchise sahipleri için düşük royalty ücretleri olarak öne çıkıyor. Bu, her zaman takdir edilen tarihi avantajlardır. Ancak 2024 yılında bile, bu avantajlar bir franchise satın alma kararı alırken geride kalmaktadır.
Franchise satışını "geleneksel yöntemle" yapmak - kendi mezara gömülmek anlamına gelir!
Alıcılar daha talepkâr ve bilgili hale geldi, sadece ambalajı ve ürünü reddediyorlar. Bugün, onlar için sistemik pazarlama gerekli!
Girişimciler, merkezi pazarlama, promosyon yönetimi ve müşteri sadakati de dahil olmak üzere hazır stratejilere ihtiyaç duyuyorlar, hepsi de ek pazarlamacı işe almadan, bu da 2024 Türk ekonomisi koşullarında önemli bir avantajdır.
Geleneksel yaklaşımı inceleyelim, ona "eski usul satışlar" diyoruz:
Girişimciler, merkezi pazarlama, promosyon yönetimi ve müşteri sadakati de dahil olmak üzere hazır stratejilere ihtiyaç duyuyorlar, hepsi de ek pazarlamacı işe almadan, bu da 2024 Türk ekonomisi koşullarında önemli bir avantajdır.
Geleneksel yaklaşımı inceleyelim, ona "eski usul satışlar" diyoruz:
- Brand'ınızın bir franchise paketine konulması.
- Franchise'ınızın, konseptin, avantajların ve stratejinin tanıtımıyla bir sunum yapılması.
- Hukuki, finansal ve iş bileşenlerini içeren bir franchise paketinin hazırlanması.
- Franchise'ın açılışı için adım adım kılavuz ve PR maliyetlerinin sağlanması.
Görüleceği üzere, günümüz ekonomik koşullarında ve rekabet ortamında, klasik yaklaşım 3-4 yıl önceki etkiyi artık sağlamıyor. Çünkü bu yaklaşımda güçlü rekabet ortamında hayatta kalmanın bir unsuru olan pazarlama eksikliği var. İşte bu nedenle, bu makalede franchise satış sürecine yeni bir bakış açısı sunuyoruz.
Yeni Bir Perspektif ile Franchise Satışı
Doçent, Ulusal Franchising Derneği (UFRAD) Başkanı, franchising sisteminin hızla değişen pazar koşullarına sürekli olarak hızlı bir şekilde uyum sağlayan dinamik bir yapıya sahip olduğunu belirtti. Dr. Mustafa Aydın, sistem içindeki dijitalleşmenin yapay zeka ve cyber güvenlik gibi tüm teknolojik altyapıları çok daha belirgin hale getireceğini iddia ediyor.
Aydın, değişimlere uyum sağlayan ve bu alanda ciddi yatırımlar yapan markaların özellikle genç ve dinamik girişimcileri kolayca çekebileceklerini ve öne çıkabileceklerini söylüyor.
Bu görüşlere aynı bakış açısını taşıyan Cushman & Wakefield Uluslararası İlişkiler Müdürü Selin Kısaçık. Birkaç kez franchisinglerine yeni teknolojilerin entegrasyonunun önemini vurguladı. Selin'in bir alıntısı: "Şu anda ciddi yatırımlar yapılıyor, özellikle yapay zeka temelli sistemlere. Bu nedenle her girişimcinin teknolojinin gelişme hızını göz önünde bulundurması gerekir."
Aydın, değişimlere uyum sağlayan ve bu alanda ciddi yatırımlar yapan markaların özellikle genç ve dinamik girişimcileri kolayca çekebileceklerini ve öne çıkabileceklerini söylüyor.
Bu görüşlere aynı bakış açısını taşıyan Cushman & Wakefield Uluslararası İlişkiler Müdürü Selin Kısaçık. Birkaç kez franchisinglerine yeni teknolojilerin entegrasyonunun önemini vurguladı. Selin'in bir alıntısı: "Şu anda ciddi yatırımlar yapılıyor, özellikle yapay zeka temelli sistemlere. Bu nedenle her girişimcinin teknolojinin gelişme hızını göz önünde bulundurması gerekir."
Yeni bakış açıları, odak noktasını modern teknolojilere kaydırmayı amaçlıyor. Franchise verenin görevi, "Girişim Katkısı ile Tek Seferlik Kar"dan "Royalty ile Sürekli Kar"a vurguyu değiştirmektir.
Bunun için standart franchise paketini acil olarak gözden geçirmek gerekiyor. Ekipmanı güncellemek, yeni yazılımları entegre etmek ve franchisorlara pazarlama yönetiminde yenilikçi bir yaklaşım sunmak önemlidir. Bu, hem franchiseler için hem de franchise verenler için karlı bir rekabet avantajı sağlayacaktır.
Sistemsel Pazarlama'nın Önemi
Sistemsel pazarlama, tek tek franchise noktaları yerine tüm franchise ağının düzeyinde geliştirilen ve uygulanan bir stratejidir. Bu, markalaşmanın tüm sürecini kapsayan bir tek pazarlama sistemi oluşturulmasına dayanmaktadır: marka güçlendirme ve kitleyi elde tutma dahil.
Modern sistemsel pazarlama, iş süreçlerini otomatikleştirme ve standartlaştırmaya dayanmaktadır. Yapay zeka, yazılımın son güncellemelerini aktif olarak kullanır ve her zaman yeni teknolojilerin peşindedir.
Modern sistemsel pazarlama, iş süreçlerini otomatikleştirme ve standartlaştırmaya dayanmaktadır. Yapay zeka, yazılımın son güncellemelerini aktif olarak kullanır ve her zaman yeni teknolojilerin peşindedir.
Sistemsiz Pazarlama Örneği
Türkiye genelinde faaliyet gösteren 60 franchise işletmesinin web sitelerini ve pazarlama tekliflerini analiz ettik ve şu sonuçlara ulaştık:
Türkiye genelinde faaliyet gösteren 60 franchise işletmesinin web sitelerini ve pazarlama tekliflerini analiz ettik ve şu sonuçlara ulaştık:
Franchise'ların %99'u sistemsel pazarlamaya odaklanmıyor, yerleşik bir sadakat servisi bulunmuyor. Kampanyaları kaotik bir şekilde yönetiyorlar ve etkinliklerini bilmiyorlar. Pazarlama kampanyası başlatırken genellikle rastgele ve mevsimsel trafiğe güveniyorlar. Müşteri istatistikleri tutmuyorlar, satın alma geçmişini kaydetmiyorlar ve dolayısıyla kişiselleştirilmiş promosyonlar yapmıyorlar. Hiçbir franchise yapay zeka, büyük veri işleme hizmetleri ve otomatikleştirilmiş pazarlama kullanmıyor.
Bu analiz sonuçlarınızı kolayca süper gücünüz haline getirebilirsiniz. Ve size bu konuda yardımcı olacak olan şey, Boostfeel'in sistemik pazarlama hizmetidir.
Sistemik Pazarlama ile Franchise Satışı
Sistemik pazarlama ile franchise satışının nasıl görüneceğine bir göz atalım. Satış sürecini iki ana bölüme ayırmayı teklif ediyoruz:
1. Franchise paketi - bu, klasik yaklaşımda açıkladığımız çalışmaların bir listesini içerir: paketleme, sunum, marka kitabı, iş modeli, yazılım ve ürün desteği ve başlatma için adım adım kılavuz.
2. Sistemik pazarlama - buraya, franchise'ın tüm pazarlama desteği dahil olacaktır; marka etkisinin artırılmasından (marka pazarlaması) müşteri sadakat programına (müşteri tutma pazarlaması) kadar.
1. Franchise paketi - bu, klasik yaklaşımda açıkladığımız çalışmaların bir listesini içerir: paketleme, sunum, marka kitabı, iş modeli, yazılım ve ürün desteği ve başlatma için adım adım kılavuz.
2. Sistemik pazarlama - buraya, franchise'ın tüm pazarlama desteği dahil olacaktır; marka etkisinin artırılmasından (marka pazarlaması) müşteri sadakat programına (müşteri tutma pazarlaması) kadar.
Sistem Pazarlamanın Yapısı:
- Marka Pazarlaması: Markanın güçlendirilmesine, güven oluşturulmasına ve franchise'ın karlılığına dair şüphelerin giderilmesine odaklanır. Bu, müşteriler için faydalı ve işletme için karlı bir sadakat programı gibi güçlü araçları içerir.
- Performans Pazarlaması: Markanın nasıl yeni müşteriler çekeceğine dair sorulara yanıt verir.
- Retansiyon Pazarlaması: Harcamaları nasıl karşılayacaklarını ve performans ile marka pazarlamasından nasıl kar elde edeceklerini sorularına yanıt verir. Bu sorulara cevap bulmak için marka, ortalama sepet tutarını, ziyaret sıklığını ve müşteri sadakatini artırmaya yönelik araçlar sunar. Yani, varsayılan olarak franchise paketine hazır bir satış planı dahildir.

Şekil 1 - 2024 Yılı Franchise Anatomisi
Boostfeel Sadakat Hizmeti - Franchise'ların Merkezi Yönetimi
Çok sayıda franchising deneyimi, 17 noktanın başlatılmasıyla personel eksikliğinin ortaya çıktığını, 40 franchising noktasına ulaşıldığında her 5 nokta için 1 pazarlamacıya ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir. Bu, franchisingleri yönetmek için merkezi ve otomatik bir araca ihtiyaç duyulduğunu gösteriyor. Bu olmadan düzenli bir royalty almak, dolayısıyla düzenli ve yönetilebilir bir kar elde etmek mümkün değildir.

Şekil 2 - Franchise Needs Analytics
Boostfeel - bu otomasyon sistemli pazarlama servisidir. Sizi franchisinginizin satışında standart yazılım (software) paketinize dahil etmeyi öneriyoruz. Servis resmi olarak Türkiye'de kayıtlıdır ve Adisyo, Simpra, Modpos gibi büyük POS sistemlerinin bir uzantısıdır. Ayrıca açık API'ya sahiptir ve 7/24 müşteri desteği sunmaktadır.
Servisin nasıl franchising satışlarınızı iyileştirebileceğini ve dolayısıyla franchisor için karlılığı artırabileceğini görelim. Günlük olarak karşılaşılan franchaiselerin sorunları ve bu sorunları çözmek için Boostfeel'in sunduğu araçlar konusundaki görev listesine bir göz atmayı teklif ediyoruz.
Servisin nasıl franchising satışlarınızı iyileştirebileceğini ve dolayısıyla franchisor için karlılığı artırabileceğini görelim. Günlük olarak karşılaşılan franchaiselerin sorunları ve bu sorunları çözmek için Boostfeel'in sunduğu araçlar konusundaki görev listesine bir göz atmayı teklif ediyoruz.
Brand-marketing için franchaisenin görevleri:
- Marka tanınırlığını artırmak. Çözüm: İlgi çekici bir sadakat programı tasarlayın, böylece herkesin dilinde olur.
- IT teknolojilerini kullanan modern bir şirket olmak. Çözüm: Boostfeel servisinin tüm imkanlarını kullanın.
- Güvenilir bir marka imajı oluşturmak. Çözüm: Tüm kullanıcı verileri yasalara uygun bir şekilde saklanır. Bonus ve cashback dağıtımı otomatiktir. Bu nedenle Boostfeel servisi kullanıcıları için markanın güvenilirliği konusunda soru işareti oluşturmaz.
Performance-marketing için franchaisenin görevleri:
- Zoomer'ları çekerek kitleyi genişletmek. Çözüm: Elektronik damgaları kullanarak "Tüm damgaları topla ve hediye al" kampanyasını başlatın. Aracı, gamifikasyonu ve otomasyonu içerir.
- Reklam başlatmak için güçlü bir teklif bulmak. Çözüm: Welcome Bonuses otomatik senaryosunu başlatın. Servis otomatik olarak size yeni müşteriler çekecektir.
- Afiş reklamlarının etkinliğini hesaplamak. Çözüm: Her türlü reklamda sadakat kartı yükleme takibini yapmak için UTM etiketlerini kullanın. Kullanıcı tarafından satın alındıktan sonra LTV'sine erişiminiz olacak ve tüm pazarlamanın ROI'ını kolayca hesaplayabileceksiniz.
- Kampanyaları otomatikleştirmek. Çözüm: Doğum günü, Welcome Bonuses, 6. içecek ücretsiz ve diğer hazır tetikleyici otomasyonları başlatın.
- Merkezi olarak tüm franchaise işletmelerini yönetmek için pazarlamacıya kullanışlı bir araç sağlamak. Çözüm: Boostfeel sadakat servisini kurun.
Retention-marketing için franchaisenin görevleri:
- Müşterilere kişiselleştirilmiş teklifler sunmak. Çözüm: Müşteri satın alma geçmişine göre segmentlendirin ve sadece onun ilgisini çekecek ürünler için teklifler sunun. Örneğin: cappuccino sever bir müşteri, espresso üzerine bir kampanya asla almayacaktır.
- Ortalama sipariş tutarını artırmak. Çözüm: Otomatik bir kampanya başlatın: Artırılmış cashback veya 1+1, 3+1.
- Ziyaret sıklığını artırmak. Çözüm: Welcome Bonuses kampanyası ile reklam başlatın.
- Müşteri kaybını azaltmak. Çözüm: Müşterileri segmentlendirin ve uzun süredir alışveriş yapmayanları tespit edin, ardından otomatik senaryo ile hediyeler ve mutlaka bonusların son kullanma tarihini belirleyerek teklifler sunun.
Boostfeel kullanmanın avantajları: vakalar ve araçlar
BoostFeel'in kullanım istatistiklerini gösteren bir ekran görüntüsüne bakın: kahve dükkanı, bar ve bira içecekleri mağazaları için.

Şekil 3 - Boostfeel Servisinin Kullanım Örnekleri
Vakalar, Boostfeel servisinin bir yıldan fazla bir süre kullanılması durumunda aşağıdaki iş metriklerini güvenilir bir şekilde artırdığını göstermektedir:
- Gelir: %9'luk bir artış
- Müşteri sayısında artış: %16
- Ortalama sipariş tutarında artış: %6
- Hedef kitlenin elde tutulması: %63
Toplu Yeme İşletmeleri İçin Araçlar Listesi:
1. Elektronik Sadakat Kartı Oluşturucu:
- Kahve Pulları
- İndirimler
- Nakit İadesi
- Hediye Sertifikaları

Şekil 4 - Boostfeel Servisi Elektronik Kartları
2. Tüm Franchise Ağı İçin Tek Bir Kontrol Paneli:
3. Otomatik Senaryolar:
4. UTM Etiketleri: Her bağlantı için benzersiz bir etiket belirleyin ve satış istatistiklerini görüntüleyin. Reklam kanallarının etkinliğini takip etmek için kullanışlı.
- Her bir işletmeyle ilgili istatistikleri toplama imkanı
- Belirli bir dönem için LTV, gelir, ortalama sipariş tutarı, sadakat ve müşteri büyüme oranı, ziyaret sıklığı ve diğer +12 önemli pazarlama metriği gibi bilgileri görme imkanı
3. Otomatik Senaryolar:
- Doğum günü
- Karşılama bonusları
- 6. içecek bedava
4. UTM Etiketleri: Her bağlantı için benzersiz bir etiket belirleyin ve satış istatistiklerini görüntüleyin. Reklam kanallarının etkinliğini takip etmek için kullanışlı.

Şekil 5 - Рисунок 5 - UTM etiketleriyle işaretlenmiş QR kodları
5. Coğrafi Bildirimler: Servis, işletmenizin yanından geçenleri otomatik olarak bulur ve satın alma yapmaya çağıran bir bildirim gönderir.
6. Push Bildirimleri: Müşterilerinize sınırsız ve ücretsiz bildirimler gönderin.
7. Segmentasyon: Gelir ve ziyaret tarihine bağlı olarak, her müşteri otomatik olarak şu segmentlere dahil olur:
Segmentasyon, bonusların doğru bir şekilde dağıtılmasına ve müşteri kaybına zamanında müdahale edilmesine yardımcı olur.
8. Kişiselleştirme: Servis, her müşterinin satın alma geçmişini kaydeder. Örneğin, cappuccino sevenler yalnızca bu kategoriye ait ürünler için bir bildirim alacak. Bu, pazarlama kampanyalarının dönüşüm oranını artırır.
9. Yapay Zeka ile Otomatik Bildirim Çevirisi: Pazarlama kampanyalarınız müşterinizin anlayabileceği dile otomatik olarak çevrilecektir. Uluslararası ağlar için kullanışlıdır.
10. Müşteri Verilerinin İndirilmesi ve Yüklenmesi ile Sadakat Seviyesinin Korunması: Müşteri sadakat programınızı değiştiriyorsanız, müşteri verilerini koruyarak rahatlıkla geçiş yapabilirsiniz.
6. Push Bildirimleri: Müşterilerinize sınırsız ve ücretsiz bildirimler gönderin.
7. Segmentasyon: Gelir ve ziyaret tarihine bağlı olarak, her müşteri otomatik olarak şu segmentlere dahil olur:
- VIP Müşteriler
- Düzenli Müşteriler
- Kayıp Riski
- Kayıp Müşteriler
Segmentasyon, bonusların doğru bir şekilde dağıtılmasına ve müşteri kaybına zamanında müdahale edilmesine yardımcı olur.
8. Kişiselleştirme: Servis, her müşterinin satın alma geçmişini kaydeder. Örneğin, cappuccino sevenler yalnızca bu kategoriye ait ürünler için bir bildirim alacak. Bu, pazarlama kampanyalarının dönüşüm oranını artırır.
9. Yapay Zeka ile Otomatik Bildirim Çevirisi: Pazarlama kampanyalarınız müşterinizin anlayabileceği dile otomatik olarak çevrilecektir. Uluslararası ağlar için kullanışlıdır.
10. Müşteri Verilerinin İndirilmesi ve Yüklenmesi ile Sadakat Seviyesinin Korunması: Müşteri sadakat programınızı değiştiriyorsanız, müşteri verilerini koruyarak rahatlıkla geçiş yapabilirsiniz.
Dünyanın en popüler franchise'ının deneyimi ne diyor?
Dünyadaki en popüler franchise McDonald's'tır. Şirket, 2021 yılı sonu itibarıyla 40.031 restoran işletmektedir ve bunların %93'ü franchise sistemi aracılığıyla dağıtılmıştır.
2027 için plan: 50.000 restoran ve sadakat programı üyelerinin 150 milyondan 250 milyona çıkarılması ***
McDonald's Rewards sadakat programı, markanın başarısının temel unsurudur. Markanın pazarlama stratejilerini başarıyla somutlaştırıyor. Yaklaşık 50 milyon aktif kullanıcıya sahip ilk altı bölgede, dijital satışlar toplam satışların %40'ını oluşturuyor ve 2022'ye göre %30 artışla yaklaşık 7,5 milyar dolara ulaştı. Ayrıca sadakat programı, şirketin menüleri daha iyi uyarlamasına yardımcı olmak için ek müşteri verileri sağlıyor.
2027 için plan: 50.000 restoran ve sadakat programı üyelerinin 150 milyondan 250 milyona çıkarılması ***
McDonald's Rewards sadakat programı, markanın başarısının temel unsurudur. Markanın pazarlama stratejilerini başarıyla somutlaştırıyor. Yaklaşık 50 milyon aktif kullanıcıya sahip ilk altı bölgede, dijital satışlar toplam satışların %40'ını oluşturuyor ve 2022'ye göre %30 artışla yaklaşık 7,5 milyar dolara ulaştı. Ayrıca sadakat programı, şirketin menüleri daha iyi uyarlamasına yardımcı olmak için ek müşteri verileri sağlıyor.

Şekil 6 - McDonald's
Franchise'ı nasıl pazarlıyorlar ve başarıları nedir?
İlk olarak, franchise dağıtırken, franchise alan için pazarlamayı vurguluyorlar. Hedef kitlelerini ayrıntılı olarak tanımlıyorlar ve tüm pazarlama faaliyetlerini merkezileştiriyorlar. Pazarlama bütçesinin çoğu kitleyi elde tutmaya yöneliktir. Bu nedenle, bu franchise'ı satın alırken, girişimci şu soruyu sormaz: satışlar nasıl yönetilir.
İkinci olarak, sadakat programı kitleyi elde tutmanın temelidir. Çapraz ve üst satış - satışlar, kupon verme ve misafirlerin doğum günlerinde kişiselleştirilmiş indirimler yoluyla otomatikleştirilir ve oyunlaştırılır. Modern gelişmeleri ilk test eden, yatırım yapan ve BT pazarındaki trendleri takip eden şirketlerdir.
Örneğin, McDonald's'ın restoran sadakat programı 'Ready on Arrival', mobil siparişi olan bir müşteri restorana yaklaştığında personeli uyarmak için yeni geofence teknolojisini kullanıyor. BT teknolojisine yapılan bu tür bir yatırım, sipariş için bekleme süresini ortalama 60 saniye azaltıyor ve bu da misafir memnuniyetini artırmada önemli bir etkiye sahip.
İlk olarak, franchise dağıtırken, franchise alan için pazarlamayı vurguluyorlar. Hedef kitlelerini ayrıntılı olarak tanımlıyorlar ve tüm pazarlama faaliyetlerini merkezileştiriyorlar. Pazarlama bütçesinin çoğu kitleyi elde tutmaya yöneliktir. Bu nedenle, bu franchise'ı satın alırken, girişimci şu soruyu sormaz: satışlar nasıl yönetilir.
İkinci olarak, sadakat programı kitleyi elde tutmanın temelidir. Çapraz ve üst satış - satışlar, kupon verme ve misafirlerin doğum günlerinde kişiselleştirilmiş indirimler yoluyla otomatikleştirilir ve oyunlaştırılır. Modern gelişmeleri ilk test eden, yatırım yapan ve BT pazarındaki trendleri takip eden şirketlerdir.
Örneğin, McDonald's'ın restoran sadakat programı 'Ready on Arrival', mobil siparişi olan bir müşteri restorana yaklaştığında personeli uyarmak için yeni geofence teknolojisini kullanıyor. BT teknolojisine yapılan bu tür bir yatırım, sipariş için bekleme süresini ortalama 60 saniye azaltıyor ve bu da misafir memnuniyetini artırmada önemli bir etkiye sahip.
Sonuçlar:
Sistematik pazarlamaları var mı - evet
Bir sadakat programları var mı - evet
Yeni teknolojilere yatırım yapıyorlar mı - evet
Franchise pazarının geleceğine ilişkin tahminler
2024 yılında franchise'ları başarılı bir şekilde satmak için satış yaklaşımınızı yeniden düşünmeniz gerekiyor. Değişen pazarda başarılı bir gelişim için franchise sahiplerine hazır araçlar sağlayan sistemli pazarlama bir zorunluluk haline geliyor. Uyum sağlayamayanlar kârdan mahrum kalma riskiyle karşı karşıya kalır ve bu da franchise'ın mahvolmasına yol açar.
Bir sadakat programı ile sistem pazarlamasının kullanımı aşağıdakileri göstermektedir:****
2024'te hangi franchise'lar geçerliliğini yitirmeyecek:
Bir sadakat programı ile sistem pazarlamasının kullanımı aşağıdakileri göstermektedir:****
- %81,4 - sadakat hizmeti sahiplerinin %81,4'ü sadakat programlarının çevresel gerileme döneminde faydalı olduğunu teyit etmiştir
- Bir marka sadakat programına üye olanlar, üye olmayanlara kıyasla 3,1 kat daha fazla harcama yapmaktadır. 30,5 milyon işlemin analizine dayanmaktadır.
- 10 sadakat uygulamasından 9'u pozitif yatırım getirisine sahiptir: pozitif yatırım getirisine sahip şirketler arasında yatırım getirisi ortalama 4,8'dir.
- Katılımcılardan sadakat teknolojisinin faydalarını değerlendirmeleri istendiğinde, en çok değer verilen unsurun entegrasyon kolaylığı olduğu ortaya çıkmıştır.
2024'te hangi franchise'lar geçerliliğini yitirmeyecek:
- Temel insan ihtiyaçlarını karşılayan franchise'lar. Bu nedenle catering franchise'ları güçlü bir şekilde büyümeye devam edecek.
- Zamandan tasarruf etmeye yardımcı olan franchise'lar. 21'inci yüzyılın ana kaynağı zamandır. Megakentlerin ve büyük şehirlerin sakinlerinde çoğu zaman eksiktir. Bu nedenle, her dakikanın altın değerinde olduğu bir dünyada, zamanı optimize etmeyi amaçlayan franchise'lar özellikle değerli hale gelmektedir.
- Para tasarrufuna yardımcı olan franchise'lar. Ekonomik istikrarsızlık koşullarında, franchise alanlar maliyetleri optimize etmeye çalışırlar, bu nedenle franchise paketinizin pazarlama bütçesinden, personel maliyetlerinden, ekipman veya ürünlerden tasarruf etmeye yardımcı olacak araçlar içerdiğinden emin olun.
- Sistematik bir yaklaşım sunan ve tüm pazarlama faaliyetlerini merkezi olarak yöneten franchise'lar.
Sonuç
Franchise pazarındaki rekabet yeni satış kurallarını zorunlu kılmaktadır. Başarının anahtarı, promosyonların merkezi yönetimini, müşteri geri dönüşünü ve elde tutulmasını, otomasyonu ve tüm franchise ağının sadakat programı içindeki tekliflerin kişiselleştirilmesini garanti eden sistem pazarlamasıdır.
Boostfeel hizmetini standart yazılım listesine dahil ederek sistem pazarlamasını franchise'ınızda uygulayabilirsiniz. Hizmet, Adisyo, Simpra, Modpos gibi büyük POS sistemlerinin bir uzantısıdır ve yazar kasa sistemi ile entegre edilirken ek çalışma gerektirmez.
Sistem pazarlaması Batı'da, Rusya'da ve Güneydoğu Asya'da kalite standardıdır. Starbucks, McDonald's, Burger King gibi franchise'ların başarısı bunun kanıtıdır.
**Bilgi kaynağı: В анализе участвовали такие компании как Atawich, Sec, Komagene, Redstone, Tavuk Land, Pizzataxi, Beyoglu, Alanguva Café, Kahve Diyari и другие заведения, которые указаны на сайте https://www.franchiseturkey.com
***Bilgi kaynağı: FORM 8-KCURRENT REPORT PURSUANT TOSECTION 13 OR 15(d) OF THESECURITIES EXCHANGE ACT OF 1934Date of report (Date of earliest event reported): January 27, 2022
****Bilgi kaynağı: 2024 Global Customer report от Antavo
***Bilgi kaynağı: FORM 8-KCURRENT REPORT PURSUANT TOSECTION 13 OR 15(d) OF THESECURITIES EXCHANGE ACT OF 1934Date of report (Date of earliest event reported): January 27, 2022
****Bilgi kaynağı: 2024 Global Customer report от Antavo