Sadakat programı, müşterileri düzenli olarak geri dönmeye ve sık sık alışveriş yapmaya teşvik eden bir pazarlama aracıdır. Bu, sürekli indirim sağlayan bir indirim kartı, nakit geri dönüş sağlayan bir kart, ücretli üyelik veya kapalı bir kulüp olabilir.
Sadakat Programları Örnekleri
- Satıcı doğum gününüzü kutlar ve ek bonuslar kazanmanızı sağlar.
- Kahve dükkanı 10. kahvenizi ücretsiz verir.
- Premium sadakat kartı sahipleri, yeni sınırlı koleksiyonlar hakkında ilk bilgiyi alır ve "Yeni sezon" promosyon koduyla alışveriş yapar.
- Ayda 10 alışveriş yapan sadakat programı üyeleri, yeni menüyü deneme ve özel partiye davet edilirler.
Çoğu büyük şirket, müşteri sadakat programlarını kullanıyor
Programa sadakat programının ana amacı, tekrarlayan satın alımları teşvik etmek ve satış hacmini artırmak, aynı zamanda müşteri ile marka arasındaki ilişkiyi güçlendirmektir.
Boostfeel sadakat hizmetine işletmenizi bağlarsanız, tüm bu metrikler size sunulacaktır. 7/24 erişilebilir olan bir panel sayesinde karmaşık raporlar oluşturabilir ve müşterilerinizin davranışları hakkında derinlemesine araştırmalar yapabilirsiniz.
Bu da bir tür sadakat programıdır: Her satın alma işlemine birkaç elma ekleyerek ve herkesi kapsayan iltifatlar yaparak pazar satıcısı, müşterilerinin memnuniyetini sağlar ve onları tekrar geri getirir.
İşletmeniz için bir fikir: Önemli sayıları seçin, örneğin: 1923 - Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluş yılı ve sadakat programınıza 1923'üncü katılımcıya ücretsiz içecek hediye edin
Pratik görev: Kahve dükkanı örneğinde sadakat programını inceliyoruz.
Durum: Günlük işlerine giderken her gün kahve dükkanınıza uğrayan insanlar var. Sürekli müşterilere indirim kartları dağıtmaya karar verdiniz.
Sonuç: Kendinizi soyuyorsunuz, kar marjınızı düşürerek, — müşteriler zaten size kahve içmeye geliyordu, şimdi sadece indirimle alıyorlar.
Çözüm: Sürekli müşterilere kişisel teklifler sunmak. Haftada üç kez gelenlere dördüncü ziyaretlerinde artırılmış puan verme. Tek kupa kahve içenlere, çift kupa için hediye çerez verme. Tatlı almayanlara ise pastalar için artırılmış nakit iade sunma.
Sonuç: Ortalama fiş tutarı ve alışveriş sıklığı artacak.
Önemli: Beklenen faydanın, programın uygulanması ve desteklenmesi için yapılan harcamaları aşmamasına özen gösterin; özellikle programı çok erken uygulamayın.
Boostfeel sadakat hizmetini kafenizde veya restoranınızda nasıl kullanabileceğinizi daha ayrıntılı olarak bu videoda anlattık.